konsep album saya - cacamerba

>> Thursday, April 22, 2010

hari ni ada pot luck kat sekolah kesayangan saya.. selain acara makan2 sampai tergeliat urat perut, ada jugak acara meraikan staf/guru bertukar dan perpisahan dengan cikgu2 praktikum yang cemerlang, gemilang dan terbilang... last but not least, acara sambutan hari jadi...

actually, saya tak dengar semua ucapan dari orang2 yang memberi ucapan.. terkejar2 gi skolah, tkejar2 gi meeting luar sekolah, terkejar2 patah balik ke sekolah, terkejar2 pegi train group koir comel saya... maaf kepada semua kerana saya tak dapat memberi komitmen yang sepatutnya.. kalo boleh, nak je saya belah2kan badan saya macam gamat, lepas belah bleh cantum semula..!

nak makan time jamuan tadi pun tak aman. amik nasik sesenduk, makan cepat2, sebab teringat 'anak2 comel' saya menunggu di makmal sains dua..bila pegi train koir, teringat pulak kat majlis yang berlangsung kat kantin. maka dengan itu saya telah membuat sketsa 'pi mai, pi mai, tang tu' tadi sehingga basah baju sebab peluh dan perut kenyang tadi jadi lapar balik...

saya tahu, saya belum layak terima APC ke hape... hari jaya gemilang hari tu, dek kerana sekeping sijil yang saya dapat pun jadi isu.. apelah sangat sijil nan secebis tu? bukan saya minta pun.. tapi bila keadaan saya kalut begini, ada ke orang yang nak tolong isu-kan hal ni? nasib baik dengan budi bicara naib presiden kelab staf, saya tak payah jadi emcee tadi.. emcee? owh, nampaknya ia telah menjadi kerjaya tetap dan berpencen saya... cessss!

koir pulak timbul hal lain.. dari satu lagu, ada request buat dua lagu.. ada korang tolong aku praktis bebudak tu? kot2 nak tolong bg idea or belanja air mineral sekotak dua kat team koir saya tu.. pun takda jugak.. bukan u ols tak boleh bagi cadangan.. tapi biarlah cadangan yang membina... ni main suruh je, "cikgu syikin buatla dua lagu untuk koir ni.. bagi meriah sambutan hari guru nanti.." ape? meriah? saya tak kenal perkataan ni sejak masuk sekolah ni.. nanti dari dua lagu, jadi tiga lagu, then empat, lima, enam, tujuh dan seterusnya korang kiralah sendiri... meriah lah sangat....

selesai jamuan, then selesai koir... pack lauk seplastik dua, habuan tinggalan sisa orang lain.. rezeki, jadi bersyukurlah.. jangan ada orang isu-kan hal aku bawak balik lauk tu sudahhhh... yang terkilannya, nak pack lauk tu perlukan plastik.. bila dah bagi plastik, disepah-sepahkan di lantai, tidak dikutip.. tak hargai langsung orang bg free.. n nampak macam takda beza budak2 sklh ngan 'orang yang berprofesion' kat situ... aiseh.. saya terasa malu la jugak sebab saya ada di situ bersama beberapa kerat students yang lain... hmm.. ye la.. plastik je kan.. berapa sangat rega plastik nan secebis tu? tapi apahal pulak korang isu-kan sijil aku yg takda makna tu? adeh.. ape la yang aku melalut ni.. kejap lauk, kejap sijil, kejap plastik...

kepada sal n izan, buang yang keruh, amik yang jernih **takde kena mengena...???** yang baik dijadikan amalan, yang buruk dijadikan sempadan.. ye, saya cikgu sains, okeh... sebab tu saya tak patut jadi emcee sebab ayat tonggang langgang... hehe! terima kasih atas jasa kalian berdua.. and it's nice to know both of you! all the best for your future undertakings ya! jangan lupakan kenangan kita menjerit2 macam orang gila kat stadium! haha! kantoi!!!

nota kakikuku: cacamerba tu sama tak ngan rojak???

4 komenz:

cik senah April 23, 2010 at 8:33 AM  

huishhh..sakannya cikgu syikin.. terpa sana sini buat keja.. tu tak termasuk keja2 hakiki sbg seorg guru sains lagi.. hehehe :)

apa2 pun.. all the best to you ya dear..!! tahniah di atas penganugerahan sijil yg u peroleh.. harap2 lepas nie u dapat medal pulak.. tak pun.. piala sumbangsih ka.. hehehe ( aku pun melalut daaa.. ) - jgn maghah na.. ?

naza delizia April 24, 2010 at 1:25 AM  

ha.. tu la.. aku pon ingat nak rembat medal budak sukan punya barang sejibik dua.. haha!

aku ni tak kesah sangat orang nak latu aku buat keja.. tapi jadik kesah bila orang komplen tak tentu hala.. hangin terus la aku.. so, takleh makan ubi kayu takut tambah hangin badan.. hehe!

Cikgu Wan April 26, 2010 at 10:07 AM  

saja nak mencelah, ada sijil jugok ke syikin, x dengar cerita pun kat bengkel..nasib baik dpt gak sijil panitia 100% SPM..takde la nk dengki...hahaha

naza delizia April 26, 2010 at 11:52 AM  

chet! kalo u tak dpt tu, nak bdengki gak la yeh??? ish.. tak baik tauuuuu....